Advertisement

Sunday, December 16, 2012

BANGSA MELAYU HANYA LAYAK JADI KUDA TUNGGANGAN DAP.

SUDAH TERANG LAGI BERSULUH !!
DEKLARASI PISA - MELAYU TIDAK ADA TEMPAT DI DALAM KONGRES KE 16 DAP MANAKALA INDIA HANYA BANGSA PICISAN DI DALAM DAP.



RENTETAN DARIPADA PEMILIHAN CEC DAP 2012


1. Kesemua 8 orang Calon Melayu DAP disingkir dan diaibkan di dalam Pemilihan 'Central Executive Committee - CEC' DAP yang berlangsung di Pusat Sukan dan Rekreasi PISA Pulau Pinang. Kesemua mereka tidakpun mendapat separuh daripada Jumlah Perwakilan ke Perhimpunan Tahunan DAP 2012.

1a. Rumusan Keputusan Rasmi CEC 2012

Berikut adalah senarai penuh calon yang dipilih ke CEC DAP. 

1.  Lim Kit Siang

2.  Lim Guan Eng

3.  Karpal Singh

4.  Chong Chieng Jeng

5.  Loke Siew Fook

6.  Vincent Vu

7.  Tan Kok Wai

8.  Gobind Singh Deo

9.  Tony Pua

10. Teng Chang Khim

11. Fong Kui Lun

12. Nga Kor Ming

13. Chong Eng

14. Chow Kon Yeow

15. Liew Chin Tong

16. M Kulasegaran

17. Boo Cheng Hau

18. Teresa Kok

19. Teo Nie Ching

.20. Ngeh Koo Ham

17 Cina, 2 Bangali & 1 India..."Malaysian Malaysia" dan tak salah

 jika dikatakan hampir kesemua nama-nama yang menang dalam

 senarai CEC pernah mempersoalkan hak keistimewaan orang 

 Melayu/Islam di Malaysia sebelum ini...Jadi secara logiknya..mana

 mungkin mereka sanggup menerima orang Melayu dalam CEC yang

 nak jaga kepentingan orang Melayu dalam DAP...



 Kalau ada pun..wakil itu dilantik oleh Guan Eng..kriteria calon yang 

 dilantik mesti pakar menjadi tunggul yang pandai mengangguk..

 (Kalau tak percaya tanya Tunku Aziz...)

2. Petunjuk dari permulaan penubuhannya, DAP telah menjadi sebuah parti Cina. Tiada keraguan tentangnya dan ia akan kekal dengan cara itu. Tambahan dengan lambang Fahaman 'Chauvinist, Rasist, Fasist dan Communist'  adalah sinonim kepada DAP yang tidak pernah mengendahkan kepentingan orang Melayu sebagai Bangsa Majoriti apatah lagi Bangsa India yang tak seberapa tersebut. Bak kata pepatah 'Hidung tak mancung, Pipi tersorong sorong'.

3. Bagi sesetengah orang Melayu yang telah bersama parti itu untuk sekian lama, dengan menunjukkan kesetiaan dan sokongan yang tidak berbelah bahagi, masa ini adalah untuk menimbang semula kedudukan mereka di dalam DAP. Untuk orang-orang yang menyertai ia baru-baru ini, masih tidak terlalu lewat untuk menilai semula keputusan mereka. Tinggalkan segera Parti DAP buat selamanya kerana DAP tidak pernah menghargai sumbangan ahli ahli Melayu selama ini 'Bak Melukut di tepi Gantang'

4. DAP adalah parti dinasti keluarga. Ia tergolong dalam 'LIMS'. Gobind Singh Deo bernasib baik  mendapat tempat di dalam CEC selama bapanya masih ada. Tanpa Firaun Karpal Singh, DAP akan 'LIMS' selama-lamanya.  Memang ' Sudah terang lagi bersuluh' DAP mengamalkan fahaman 'Kronisma dan Nepotisma' terutama di dalam pemilihan CECnya apatah lagi di dalam pemerentahannya.

5.  Keputusan menunjukkan bahawa parti DAP, yang dikuasai oleh orang Cina, tidak memberi ruang untuk calon-calon Melayu termasuk Zairil Khir Johari yang pernah berkhidmat sebagai setiausaha politik kepada Tokong Lim Guan Eng. Zairil hanya menerima 305 undi manakala bosnya, Lim mendapat 1576 undi .

6. Sejumlah 1823 perwakilan mengundi untuk memilih 20 pemimpin DAP selama tempoh 2012-2015. Calon Melayu lain yang hilang adalah ahli jawatankuasa DAP Pulau Pinang Zulkifli Mohd Noor (216 undi), Senator Ariffin SM Omar (748), Johor naib pengerusi DAP Ahmad Ton (347 undi), Pahang DAP timbalan pengerusi Tengku Zulpuri Shah Raja Puji (121),  Pengerusi cawangan  Desa Manjung Solaiman Op Syed Ibrahim (98), Roseli Abdul Ghani (39) dan Harun Ahmad (28).


7. Zulkifli Mohd Noor, salah satu calon-calon DAP Melayu berkata dia berjuang selama 25 tahun untuk orang Melayu untuk dipilih sebagai ahli CEC tetapi gagal.

"Apabila kita katakan 'Malaysian Malaysia', kita mesti mewakili semua agama, semua kaum berimbang. Mesej saya disampaikan tidak sampai ke akar umbi. Mereka masih memilih pemimpin berdasarkan bangsa," katanya. 
Beliau berkata juga bahawa pilihan CEC itu juga tidak berdasarkan kebolehan dan pengalaman calon dalam berjuang untuk parti.


8. "Tiada perubahan langsung. Keputusan adalah penghalang besar untuk calon-calon Melayu. Mungkin pemimpin tertinggi yang dipertandingkan mahu menjaga kepentingan mereka sendiri, bukan kepentingan parti."


9. Jadi DAP ternyatalah sebuah parti politik demokratik rasist apabila sokongan dan sumbangan Melayu  dibolehkan 'pergi jahanam'. Saya tertanya-tanya jika Aspan dan rakan-rakan saya yang lain dan Arif Sakmongkol sangat terkilan tentang penguasaan Cina semasa pengundian semalam.


10.Cakap cakap mengenai usaha untuk membawa masuk Melayu lebih ke dalam DAP dan mempunyai rancangan untuk menjadikan ia 'parti didominasi Melayu' dalam masa 20 atau 30 tahun tinggal 'Mimpi di Siang Hari'. Tiada tempat untuk mereka sebagaimana Cina dalam DAP melayan mereka seperti 'Lumpur yang terpalit di badan kerbau'. 
Jadi, lebih baik meninggalkan parti itu untuk selama-lamanya! 


11. Dan itulah langkah yang terbaik bagi ahli ahli DAP Melayu - Baliklah kepada asas perjuangan dan ke pangkal jalan. Buat Aspan Alian, Lupokanlah cito cit warih tu nak menjadi Menteri Besar N. Sembilan. Ketulah nanti !!


12. 'Bukan Sampah lagi, sebab sampah boleh di kitar semula tetapi Hampas yang hanya layak dibuang atau di bagi makan ayam, itupun kalau belum basi' seperti calon India M.Kulasegaran yang menjadi wakil tunggal India......buat syarat je....Jadi India sedarlahh...DAP adalah Parti Rasist Cina chauvinist dan Communist di dalam sistem pentadbirannya. Sebagai contoh di Pulau Pinang - Bangsa Melayu dipinggirkan hanya layak sebagai tukang kipas manakala India hanya sebagai Pencacai Kain buruk.


13. Bagi admin hanya boleh bersimpati ke atas saudara saudara Melayu Islam DAP yang kalah dan tidak terkejut akan Polisi DAP yang Anti Melayu - Dulu, Kini dan Selamanya. 


14. Dimana letaknya Dasar Demokratik DAP - Tukar sajalah nama DAP tu !! Chinese Action Party (CAP) ke......Parti Cina Rasis (PCR) ke...........

Maka sedarlah rakyat semua !!!!

Sudah Terang lagi Bersuluh  !!!!

DAP sudah tidak relevan dan tidak layak diberikan 1 undi pun di dalam PRU 13 yang akan datang. Mereka tidak ada keikhlasan langsung !!!

Sentiasa beragenda tersembunyi......pergi mamposs bangsa lain melainkan Cina semata mata !!!

Sekian, buat masa ini, 
Admin 1Malay. 


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Like Button

Comment Box

Blog 1Malay Social Plugin